Domenico Dolce
Születési dátum: | 1958. szeptember 13. | |
Születési hely: | Polizzi Generosa, Olaszország |
A kezdetek:
1958. szeptember 13-án egy Palermo melletti faluban született. Hamar belecsöppent a divat világába; gyermekkorában a család kisebb ruházati vállalkozásából vette ki a részét.
Felnőttként egy műteremben dolgozott asszisztensként, így ismerte meg Stefano Gabbanát. Kapcsolatuk nem csupán az üzletre korlátozódott, a magánéletben is egyre szorosabb szálak fűzték össze őket. Dolce egy szabó fiaként eleinte sokat segített barátjának, aki, bár nem jósoltak nagy jövőt számára, hamar beletanult a divattervezésbe.
Karrier:
1982-ben kezdték a közös vállalkozást, majd 1985-ben egy milánói divatshow szervezői felkérték őket, hogy 'New Talents' címszó alatt vonultassák fel ruháikat. Ekkor lettek Dolce & Gabbana.
A rákövetkező évben pedig már bemutatták első független ready-to-wear kollekciójukat. Sikert sikerre halmoztak, megjelentek férfiruháik, parfümjeik, és üzletet nyitottak szülőhazájukban, Japánban, Hong Kongban, majd 1999-ben Londonban is.
Két fő irányvonaluk az olcsóbb, utcára szánt D&G, valamint a Dolce & Gabbana, ami a luxuskategóriába sorolható. Mindkettőben megtalálhatóak a fürdőruhák, fehérneműk, napszemüvegek, szemüvegkeretek, parfümök, órák és ékszerek. 2001-ben a fiatalabb, 11 éven aluli korosztály részére pedig elindították a D&G Junior-t.
Kollekcióik a szivárvány minden színében pompáznak, nem ritkán harsány színeket használnak. Mind ezek, mind pedig a fekete szín is ismertetőjegyük. Sokszor dolgoznak állatmintával és különféle hímzésekkel. Extravagáns ruháikból süt az erotika, de hagyománykövető, egyszerűbb darabokat is kínálnak.
Nem kisebb sztárok jelennek meg költeményeikben, mint Isabella Rossellini, Demi Moore, Nicole Kidman, Kylie Minogue, vagy Madonna. Utóbbi 1993-as koncerkörútjára ők tervezték a fellépőruhákat, de Whitney Houston is a tervezők darabjait viselte 1999-es turnéján.
1995. végére 19 franchise üzletet nyitottak, és az outletek is sorra nyílnak.
1996-ban felvettek egy diszkódalt D&G is love címmel, és nemsokára megjelent 10 Years of Dolce & Gabbana című könyvük. A Motorolával közösen dobták piacra a limitált RAZR V3i telefont.
Az eladások fantasztikus növekedést produkálnak. 1994-ben az utcai ruházati értékesítések elérték a 265 millió dollárt. 1995. és 1996. között a luxus irányvonal 75 millió dolláros bevételt mutatott. 1994-ben még 62%-ot mutattak az olaszországi eladások, két évvel később a külföldi terjeszkedés és az export miatt ez már csak 30% volt.
Érdekesség:
2007. januárjában az angol reklámfigyelő hatóságok kritizálták a divatházat hirdetési kampánya miatt: kést, kardot, fegyvert markoló modellek mutatták be a ruhákat.
2007. februárjában a francia és spanyol kampányuk egy férfit ábrázolt, miközben egy fekvő nőt nem enged felkelni, erővel tartja vissza a karjánál fogva, négy férfi szeme láttára. A spanyol illetékes szervek a hirdetést illegálisnak minősítették, mert a nőket megszégyenítik benne, és a pozítúrájának semmi köze a termékhez, amit el akarnak adni. A franciák követték a példát, kititva a hirdetést az országból.
A következő szezon darabjai 2009-01-07
Eva Herzigova a vörös szőnyegen 2009-03-25
Broken Embraces premier 2009-05-20
Dolce and Gabbana 2009-06-11
Szeptember 27. MILAN FASHION WEEK 2009-09-28
D&G 2010-09-30
Búcsúzik a D&G 2011-09-23
Kapcsolódó divatházak
Regisztrálj és jelentkezz be, hogy hozzászólhass!