Calvin Klein divattervező életrajza, munkássága és fotói

BEJELENTKEZÉS
E-mail:
Jelszó:
KERESÉS
Kifejezés:
DIVATSZÓTÁR
Kifejezés:
Legyél a rajongónk a Facebook-on! Kövess minket a Twitteren! Divatportál RSS csatorna
Calvin Klein designer
Calvin Klein
Calvin Klein a 2003-2004-es őszi-téli bemutatón
1968-ban alapította meg divatházát

Calvin Klein

Születési név: Calvin Richard Klein
Születési dátum: 1942. november 19.
Születési hely: New York, Egyesült Államok
Lakhely: New York, USA

A kezdetek:

1942. november 19-én született New York Bronx negyedében, ausztriai-magyar emmigráns szülőktől. Ő volt a második gyerek a háromból. A divat szeretete hamar megmutatkozott: édesanyját rendszeresen elkísérte a bevásárlókörutakra, valamint saját erőből tanult meg varrni és vázlatokat készíteni.

Tanulmányait a New York's High School of Art and Design középiskolában, majd a Fashion Institute of Technology egyetemi szakon végezte.

Karrier:

Gyerekkori barátja, Barry Schwartz segítségével céget alapított, így a tehetség üzleti érzékkel párosult. A Calvin Klein Ltd. 1968-ban 10 000 dollár kezdőtőkével és néhány darab női ruhával, valamint kabáttal indult, a New York hotel üzlethelyiségében. Egy évre rá 50 000 dolláros megrendelést kellett teljesíteniük a Bonwit Teller cégnek, ami főként női és férfi kabátokból állt.

A kollekció sikeres lett, és Klein 1969-ben megjelent a Vogue magazin címlapján. 1971-ben már klasszikus blézerek, sportruházat, valamint a fehérnemű is jelen volt a portfólión.

Rendkívül egyszerű, határozott és elegáns szabásmintáival, legtöbbször visszafogott színű ruháival forradalmat idézett elő a divatvilágban. Minimalista stílusa egyre népszerűbb lett a városi üzletemberek és üzletasszonyok körében, akik rádöbbentek, hogy a stílus az egyszerűségben és nem a hivalkodásban rejlik.

1973-ban nyerte meg először a Coty Award díjat, amit aztán a következő két évben is neki ítéltek 74 darabos nőiruha kollekciójáért. 1977-re a bevételek 30 millió dollárra ugrottak, és tervezett már kiegészítőket is: sálakat, öveket, cipőket és napszemüvegeket. Miután piacra dobta farmereit és férfiruha kollekcióját, a bevételek már a 100 millió dolláros álomhatárt súrolták. 1978-ban 200 000 db fogyott el a híres farmerból már az első héten, ahogy a boltokba került.

Az akkor még tinédzser Brooke Shields volt a CK farmerek kampányának arca - legendássá vált reklámfotóján feszülő Calvin Klein-farmerben közölte a világgal, hogy
"You know what comes between me and my Calvins? Nothing" and "I've got seven Calvins in my closet, and if they could talk, I'd be ruined."
(Nyersfordításban: Tudod mi van köztem és a Calvinom között? Semmi/Hét Calvinom van a gardróbomban, ha beszélni tudnának, tönkremennék)

Az 1970-es évek végén a cég fejest ugrott a kozmetikai termékek világába, de hamar visszakoztak a nagy veszteségek miatt. Szerencsére a farmerőrület soha nem látott bevételeket produkált, és a nőknek tervezett boxer sortok, valamint a férfi fehérnemű kollekció is sikeresnek bizonyultak. A fehérneműket később - a 90-es években - Mark Wahlberg, Antonio Sabato Jr. reklámozták, a Calvin Kleinra jellemző provokatív módon. A Calvin Klein Underwear rávilágított arra, hogy az alsónadrág rendkívül divatos darab tud lenni.

A nyolcvanas évek végén mégis jött egy hullámvölgy. A pletykák arról szóltak, hogy a Calvin Klein Industries a rá nehezedő nyomás és a bevételek hirtelen csökkenése miatt eladó, és a Triangle Industries csak azért állt el a felvásárlásától, mert épp zuhanófélben voltak a részvényárfolyamok.

Parfümjei szintén híresek és kelendőek lettek. Az Obsession, az Eternity, Escape, a Contradiction nevű illatokat a fél világ ismeri, de a legnagyobbat a CK One uniszex parfümmel alkotta, amihez Kate Moss arca kapcsolódik. A reklámkampány alapja ismét a szexualitás lett, ami bevált és hatott a közönségre. Klein híres arról, hogy sokszor alkalmaz nagyon fiatal, prepubertás korban lévő modelleket, a reklámokkal a közszemérem tűréshatárait próbálgatva.

A cég folyamatos és növekvő nyereséget produkált még a nyolcvanas évek elején is, amikorra 12 000 üzlet működött az Egyesült Államok területén, és 6 egyéb országokban. A bevételek több száz millió dollárt tettek ki. A pénzügyi kiszámíthatatlanság, és gyakori hullámvölgyek hatására azonban Klein mégis úgy döntött, hogy eladja a vállalatot. Tárgyalások és ajánlattevések tömkelege után a CKI a Phillips Van Heusen Corp. tulajdona és leányvállalata lett.

Illatok:

Calvin, Calvin Klein Man, ck be, ck IN2U, ck one, Red Hot limitált széria, Graffiti limitált széria, ck one Electric limitált széria, ck one Scene limitált széria, ck one Summer [2004. sárga és zöld] [2005. citrom és narancssárga] [2006. kék és zöld] [2007. piros és zöld] limitált szériák, Contradiction, Crave, Eternity, Eternity Moment, Eternity Purple Orchid limitált széria, Eternity Rose blush limitált széria, Eternity Summer limitált széria, Escape, Euphoria, Euphoria Blossom, Obsession, Obsession Night, Truth.


Kapcsolódó divathírek:

Calvin Klein designer Calvin Klein a 2003-2004-es őszi-téli bemutatón Calvin Klein a 2003-2004-es őszi-téli bemutató után

Regisztrálj és jelentkezz be, hogy hozzászólhass!

©2008-2024 Divatportál
Legyél a rajongónk a Facebook-on! Kövess minket a Twitteren! Divatportál RSS csatorna
autó műszaki adatok | ingyenes játékok | Idézetek | Viccek